Вчені вперше виростили стравохід зі стовбурових клітин

Опубликованно 23.09.2018 00:48

Вчені вперше виростили стравохід зі стовбурових клітин

Американські молекулярні біологи з Університету Цинциннаті заявили, що їм вдалося вперше виростити стравохід зі стовбурових клітин людини. Вчені сподіваються, що їх відкриття допоможе відновлювати пошкоджені органи після раку та інших захворювань.

«Ці мініатюрні органи допоможуть нам не тільки зрозуміти, як виникають різні вроджені вади розвитку стравоходу і різні аутоімунні хвороби і рак, але і дозволять вирощувати культури клітин і зразки тканин для відновлення стравоходу у пацієнтів», — заявили вчені.

Під час свого дослідження вчені в лабораторних умовах спостерігали за тим, як гени включаються і вимикаються при формуванні трахеї і стравоходу у зародків мишей і жаб. Ці спостереження допомогли розібратися, як формуються тканини стравоходу зі стовбурових клітин.

Виявилося, що основну роль у поділі клітин на стравохід і трахею грає ген Sox2. Цікаво те, що коли ген «вимикали», відбувалося формування органів дихання, а у «увімкненому стані він відповідав за розвиток тканини травної системи.

У своєму експерименті фахівці протягом двох місяців вирощували тканини стравоходу в середовищі, що сприяє включенню гена Sox2. І у біологів це вийшло.

Звичайно, такі міні-органи не підійдуть для трансплантації пацієнтам, але зараз вони допоможуть фахівцям вивчити можливі мутації і недоліки цього методу.

Категория: Здоровье и Фитнес